نشرات زنده
دانلود اپلیکیشن اندروید دانلود اپلیکیشن اندروید
فارسی English عربي
5082
-
الف
+

نقش حضرت موسی (ع) را چه کسی بازی خواهد کرد؟

«جمال شورجه» از جزییات و کرکتر اصلی سریال « موسی (ع)» سخن گفت.

«جمال شورجه» همزمان با سالروز درگذشت «فرج‌الله سلحشور»، از جزییات و آخرین مراحل ساخت سریال «حضرت موسی (ع)» سخن گفت.

به گزارش آی فیلم2، مرحوم «فرج‌الله سلحشور» که کارگردانی آثار تاریخی مانند «یوسف پیامبر (ع)» و «مردان آنجلس» را در کارنامه خود داشت، فلمنامه سریال «موسی (ع)» را به نگارش درآورد و قرار بود آن را کارگردانی کند اما 8 حوت سال 1394 درگذشت و فرصت تولید این سریال را پیدا نکرد.

پس از مدتی، کارگردانی سریال موسی (ع) به جمال شورجه سپرده شد تا پیش تولید آن از اواخر قوس سال روان آغاز شود.

جمال شورجه، کارگردان سریال «موسی (ع)» که به هنگام ساخت سریال یوسف پیامبر (ع) هم همراه سلحشور بود، در گفت‌وگو با ایسنا درباره بازیگر حضرت موسی (ع) بیان کرد: بازیگر اصلی حضرت موسی (ع) هنوز انتخاب نشده است و برای انتخاب این کرکتر دنبال چهره جدیدی برای این کار هستیم.

شورجه گفت: حضرت موسی (ع) به لحاظ فیزیکی و جذبه چهره شاخصی بود و فردی که کرکتر او را ایفا می‌کند باید هم توانایی بازیگری و هم درک و فهم این شخصیت را داشته باشد و خود را به این شخصیت نزدیک کند. در واقع بازیگر این کرکتر باید بالای ۱۹۰ سانتی متر قد، اندام مناسب و تنومند و چهره جذاب داشته باشد بنابراین باید جستجو کنیم و این شخصیت را بیابیم.

او ادامه داد: برای تصویربرداری این سریال با آقای «تورج منصوری» صحبت‌های اولیه انجام شده و ممکن است «مجید میر فخرایی» هم طراحی صحنه و طراحی هنری کل پروژه را برعهده بگیرد؛ البته فقط صحبت کلی با این دوستان شده و زمانی جدی می‌شود که با آن‌ها قرارداد ببندیم اما هنوز به مرحله قرارداد وارد نشده‌ایم.

وی درباره اینکه آیا از لوکیشن و بازیگران خارجی در این سریال استفاده خواهند کرد؟ گفت: هنوز معلوم نیست که ازلوکیشن خارجی استفاده کنیم؛ زیرا ظرفیت داخلی پاسخگوی این است که کل پروژه را در داخل ایران تصویربرداری کنیم اما ممکن است با استفاده از لوکیشن خارجی ظرفیت‌هایی به سریال اضافه شود. البته بعداً در این زمینه باید تصمیم گرفته شود. همچنین شاید در این فلم از بازیگران خارجی استفاده کنیم که البته باید پیش برویم و ببینیم که نگاه بین‌المللی به این سریال داریم یا سرمایه گذاران خارجی جذب پروژه می‌شوند؟ در نهایت پس از بررسی این موارد، تصمیم می‌گیریم.

او با بیان اینکه فلمنامه سریال حضرت «موسی (ع)» که توسط مرحوم فرج‌الله سلحشور به نگارش درآمده، تغییر زیادی نکرده و فقط تا حدی کوتاه شده است، اظهار کرد: یکی از مشکلات شورای طرح و برنامه تلویزیون این بود که فلمنامه بسیار طولانی بود یعنی ۷۲ قسمت و در نهایت از آقای «سعید بهمن پور» دعوت کردیم که مطابق با سلیقه و پیشنهاد شورای طرح و برنامه فلمنامه را کوتاه کند و به آن شکل جدیدی دهد اما قصه و شروع داستان همانی است که مرحوم سلحشور نوشته و قرار است بین ۵۲ تا ۵۵ قسمت باشد.

کارگردان سریال حضرت «موسی (ع)» در پایان گفت: از قرآن پژوهان و مفسران قرآن برای نگارش متن این سریال استفاده شده و چندین مفسر در زمان نگارش فلمنامه با مرحوم سلحشور همکاری داشتند. بازنویسی فلمنامه هم توسط سعید بهمن پور که خود روحانی است و کاملاً به زندگی حضرت موسی (ع) و روایات تسلط دارد، انجام شده است.

ف ا/ ب م

نظر شما
ارسال نظر